Bangkok dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu Bangkok dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 3

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

23 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Dinsdagochtend. We worden vroeg  wakker (06.30) dus op het gemakje douchen en aankleden. In de hoofdstraat een taxi aangehouden en ook hier speelt zich het tafereel af met de veel te hoge taxiprijzen, maar uiteindelijk vinden wij wederom weer een taxi die ons op de meter wegbrengt naar het adres van Bangkokbiking. Op het laatst is het toch nog wel even stressen. De chauffeur weet niet precies waar we moeten zijn, maar nadat ik hem het haartje van google.maps heb laten zien snapt hij het en maakt rechtsomkeer om een stuk terug te rijden. Had hij dat meteen gezegd dat hij het adres niet kende dan had ik hem wel eerder de kaart laten zien. Klokslag 08.00 lopen wij dan ook naar binnen waar we verwelkomt worden. Nog even betalen en we gaan met Mr. Good de fietsen halen en uitproberen.

Wij hadden de colors of Bangkok uitgekozen en samen met 3 Zwitsers gaan we op pad. Wat een geweldige tocht hebben we hier beleefd. We gingen over van gewone wijken naar de wijken waar de forenzen hun "huisjes" hebben. Niet meer als 1 kamer waar alles in gebeurt. Bij ons zou het woord sloppenwijken al snel bovenkomen. De meeste mensen en vooral de kinderen zijn hier superaardig. Mr. Good geeft hier en daar uitleg. Helaas wel in het thai-engels dus het is niet altijd te ontcijferen wat hij zegt. Een gedeelte van ons geld gaat dan ook naar een elementairy scool in 1 van deze armere wijken. Regelmatig roepen we sawadee krap, de begroeting van mannen naar iemand, of geven we een high five aan de kids wat geluk blijkt te brengen. Vol verwondering staan we opeens bij een stijger waar we met een bootje naar de andere kant gebracht worden. Eerst alle fietsen op een bootje en wij, nadat we redvesten aan hebben getrokken, in de tweede boot. O wat een wereld van verschil zijn we hier tegengekomen. We fietsen door het moeras met palm en bananenbomen over een route van betonpaden van 1 meter breed die ongeveer op 1 meter hoogte ligt. Sentina knijpt hem nogal en doet het bij de haakse bochten die we vele malen tegen komen rustig aan. Veel hilariteit hebben we achteraf als Rinaldo die steeds als eerste achter Mr. Good rijdt een haakse bocht ietwat te langzaam neemt en in slow motion naast de weg valt. Gelukkig lagen er in deze bocht nogal wat kokosnoot takken zodat Rinaldo een zachte landing maakte naast de weg. Gelukkig bleef hij natuurlijk wel droog. Achteraf hadden we dan ook veel beter eerst onze camera kunnen pakken om een foto te maken dan in plaats hiervan eerst zijn fiets van hem af te halen. Zo fietsen we nog een tijdje door en belanden dan weer bij een andere stijger die ons weer terug naar de overkant brengt. Zo fietsend komen we na 4,5 uur nat en bezweet (alleen van de warmte hóór) weer terug op ons vertrekpunt. Hier krijgen wij nog noodles aangeboden als maaltijd en wordt er een taxi gebeld die ons terug brengt naar ons guesthouse.

In het guesthouse gaan we douchen en kijken we nog even op internet voor het vervolg van onze reis waarna we besluiten om naar het MBK shopping center te gaan. Helaas heeft Rinaldo hier geen zin in dus besluiten we om hem geld te geven om 's avonds te gaan eten zoals hij dat zelf voorstelde. O wat wordt onze jongen toch zelfstandig. Nou aangekomen in het winkelcentrum gaan we even wat eten bij de Mc Thai. De thaise McDonalds. Lekkere annanas pie  voor nog geen 60 eurocent en ik geloof 1 liter cola voor € 1,25. Wat is het leven hier in Thailand toch goedkoop! Tijdens onze "maaltijd" barst er een regenbui los die dus tot ver in de avond duurt. We kijken ons verder de ogen uit hoe groot deze shopping mall is met zijn 7 verdiepingen. Na een aantal uren even gegeten en toen weer met de taxi terug. Het wordt nu wel vervelend, maar als we vooraan in de rij staan van de mensen die bij de taxistandplaats staan, gaan wij in de metertaxi zitten en geven het adres door. De man zegt 200Tb waarop wij vragen om de meter aan te zetten. Dit wil de man duidelijk niet maar deze farang(buitenlander) is niet gek en na dit nog een keer gevraagd te hebben stappen we dan maar weer een stukje verder uit en plaatsen ons dan gewoon weer vooraan de rij. Tijdens het uitstappen zegt de chauffeur dat de meter aan kan, maar ik heb het even gehad met hem. Bij de volgende taxi geen probleem, we gaan zitten en de meter gaat meteen aan, en deze chauffeur weet ook nog eens waar wij zitten dus zijn we in een poep en een zucht terug. Hier nog even gezellig met Rinaldo op het terras gezeten om wat te drinken. Hier blijkt het dus dat meneer niks gegeten heeft. Had hij dat even gesmst dan hadden wij nog wel wat meegenomen, maar we laten het daar maar bij. We internetten nog even wat en besluiten dat we proberen de andere dag met de trein van 10.40 naar Ayutthaya te gaan. Op het nippertje na wat rondzoeken dan toch nog een leuk guesthouse gevonden voor weer een hele schappelijke prijs voor een 3 persoonskamer. Bij andere hotelbookers was dat niet meer mogelijk dus ben benieuwd wat ons te wachten staat.