Trip rond Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu Trip rond Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu

Trip rond Chiang Mai

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

28 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Zondag. 
O wat gaat de tijd nu hard. 's ochtends om 8.00 wij al klaar om de olifantentrack te gaan doen. Rond 8.45 worden we dan opgehaald door Djodjo, onze taxichauffeur die ons deze dag zal begeleiden. Nadat we nog een aantal mensen hebben opgepikt vertrekken we richting Mae Taeng, een subdistrict boven Chiang Mai. We stoppen eerst bij een vlindertuin/orchideeën kwekerij en lopen daar ongeveer 15 minuten rond waarna we richting het olifantenkamp gaan. Rond 10.15 komen we glibber de glibber in het olifantenkamp aan. We zijn met een groep van 12 personen en als eerste moeten we ons omkleden in Mahout kleding en kregen we een lijstje met woorden die we moesten leren om de olifant te besturen. Dit was op een stuk karton gekalkt en wij maar herhalen. Was het niet makkelijker om iedereen een geplastificeerd kaartje te geven want voordat we beginnen zijn we al meer als de helft van de woorden kwijt. Nou voor iedereen die deze reis ook eens wil maken hier zijn wat woorden, vooruit - pai pai, achteruit -toy toy, stop - how how, poot op of af te stappen - sung, links of rechts - pee pee, hoofd naar beneden om eraf te glijden of via het hoofd op de olifant te klimmen - tjalung.
Nou omdat wij de korte tour hadden en de rest een één of tweedaagse cursus, kregen wij met zijn drieën een spoedcursus van op en afstappen en besturen van de olifant. Hierna vertrokken wij met 2 olifanten de boesboes in. Rinaldo en Sentina op 1 olifant en ik in mijn uppie op de andere. Onze begeleiders die voorop liepen moesten wij volgen maar dat kon ook niet anders. Ik kon wat anders tegen de olifanten zeggen maar dat maakte ze niks uit. Ze volgden de begeleiders en als ze daar geen zin in hadden stonden ze wel even wat te eten bij een lekker boompje. Bij de rivier moesten we een helling af, nou als je dus op de nek van een olifant zit en zo naar beneden kijkt lijkt het dus wel of je zo voorover gaat kuukelen, dus jezelf goed vastklemmen met je benen en je handen tegen de 2 bulten op zijn hoofd zetten om jezelf tegen te houden. In de rivier stapten we af en konden we de olifanten wassen en borstelen. Tja dat werd een natte boel want op het einde waren we allemaal, inclusief de begeleiders dus zeiknat. Djodjo maakte onderweg foto's en we hopen maar dat hij ze naar ons opstuurt. Toen we terug kwamen in het kamp was de groep die langer hadden geboekt net klaar met de cursus: het besturen van een olifant. Waren wij zo snel van begrip dan? O nee die andere die moesten natuurlijk hun tijd uitzitten! Wij blij dat wij een korte trip geboekt hadden. Ik had ook niet langer gekund want van het met mijn benen vastklemmen heb ik last van mijn spieren op mijn heupen. Wist niet dat ik daar ook spierpijn kon krijgen. Met de hele bups hebben we een warme lunch gekregen en hierna nemen we afscheid van de rest. Hiervoor nog even gekeken hoe de rest de overnachting zou doorbrengen en wederom was ik blij met deze korte trip. Ik zie me al op die bamboeplank liggen. 
Na een kwartier kwamen we aan bij de waterval. Via een helling en een smal pad kwamen we aan bij een waterval waar al wat mensen waren. Ja we mochten naar boven klimmen en eraf glijden, nou dat doet Rinaldo maar dacht ik, maar even daarna was ik toch de klos. Had ik ook maar niet naar boven moeten klimmen. Na hééél veel moet verzamelen toch maar na beneden gegaan. Tja die mensen riepen en klapten mij ook zo toe, die kon ik natuurlijk niet teleurstellen, hihi. Na nog wat rondgedarteld te hebben in de poel zijn we richting het raften gegaan. 
Nou de rivierstand was niet zo hoog dus dit moest niet zo'n moeilijke trip worden. Eerst een reddingsvest en helmpie op en daar gingen we. De tocht viel reuze mee en halverwege stapten we over op een bamboe vlot van een meter of 5 lang waarna we stopten bij ons stoppunt. Hier moesten we nog even wachten op onze chauffeur en die vroegen of we nog zin hadden om naar de longneks te gaan. In deze omgeving hadden zij een groep zitten die zij ondersteunden met opleiding en medicijnen en we kregen een discount. Normaal zou dit 500Tb pp zijn maar wij mochten mee voor 300Tb pp. Mochten wij dit al van plan waren geweest om de bergen in te gaan zijn dan hadden wij weer een aantal uren in de auto moeten zitten dus dit was wel een unieke mogelijkheid. Hier aangekomen gaf Djodjo uitleg over de longneks terwijl wij langs hun kraampjes liepen. We hebben wat souvenirs gekocht en hierna gingen we richting ons guesthouse. 
Meteen maar een douche genomen en de maandag nachtmarkt op om te eten. Nou hier hebben we onze buikjes rond gegeten. Wat een overvloed aan eten en wat een enorme markt. Rinaldo. Wilde beats koptelefoons hebben, maar helaas kwamen we maar 1 stand tegen terwijl ik op de nachtmarkt van de vorige dag een aantal stands tegen was gekomen. Die gozer hier vroeg voor het type 3 3600Tb. Nou dat waren we niet van plan, zelfs niet om hierop af te dingen. Op de dagelijkse nachtmarkt had ik een paar van die stands gezien met beats dus ik met Rinaldo daar naartoe. De voorgaande dag toen Sentina en ik naar de nachtmarkt liepen, liepen we net hiervoor door de hoerenbuurt met al hun barretjes en dat was met Rinaldo nu dus ook. Waar we ook komen, overalzie je de Thai omkijken en smoezelen met elkaar. Leuk want ik loop regelmatig achter hem en zie dan al de reacties. Nu in deze straat is het niet anders en zelfs wat opzichtiger als normaal, maar de markt kwam al in zicht dus daar gaan we eerst wel heen. Laat de eerste de beste stand nou beats hebben. Rinaldo dus eerst de beats testen. Geluid was goed dus nu de prijs. Het beginbedrag was 1800Tb. Nou dat was al de helft goedkoper als op de andere markt. Dus nu al 50% korting. Ik met Rinaldo in discussie over invoeren op schiphol en mogelijke problemen. Komt de verkoper met een bod van 1400Tb, en wij blijven maar met elkaar praten. Komt er opeens een bod van 1100Tb van de verkoper. Kijk zonder te onderhandelen hebben we een mooie prijs. Ik zeg dat hij voor 1000Tb verkocht is. De verkoper kijkt even moeilijk en dan even achter hem de andere stand in en zegt dan dat het goed is. Nou voor die prijs nemen we er wel 2! Nou opeens kunnen we de hele stand voor een spotprijs overnemen, maar hier bedanken we maar voor. Per slot van rekening willen we hier morgen weer weg en dan moet onze bagage wel op een normale manier mee. We lopen weer terug door de rosse buurt maar ik besluit nu aan de overkant te gaan lopen. Daar kreeg ik de vorige dag en daarnet ook al leuke reacties van dus... Wij op pad. Ja die meiden vonden het wel leuk maar we lopen toch maar door, dacht ook al te zien dat het travestieten waren. Wordt er van de overkant in het engels opeens geroepen: "zij" is gratis vandaag maar ik niet. Ik duw Rinaldo wat naar voren en zeg dat hij nog maar 16 is, maar dat deerde ze niet en ze rennen de straat op en grijpen hem vast. Ik loop meteen maar door, maar ik moest terugkomen nou mooi niet dus. Even later heeft Rinaldo zich toch weten te bevrijden en loopt mij dan weer achterna. Tja het zal je maar gebeuren. We lopen ginnegappend weer verder en nemen op de maandag nachtmarkt nog even een crépes waarna we blij en voldaan weer naar ons guesthouse lopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bjorn

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 8800

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 13 September 2015

Terug naar Bali

20 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Thailand here we comes

14 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Hongarije 2011

06 Mei 2011 - 21 Mei 2011

Mijn eerste bezoek aan India

Landen bezocht: