Hello Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu Hello Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu

Hello Koh Samui

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

02 Augustus 2013 | Thailand, Ko Samui

Vrijdag
Met een sanitaire tussenstop halverwege waar we even kunnen opwarmen en wat eten gaan we weer verder. Als we om 4.30 stoppen worden we uit de bussen gelaten. We zitten aan het water en er liggen een paar bootjes, maar even later blijkt ook dit een verzamelplaats te zijn. Hier moeten we tot 7.00 wachten en dan worden we weer opgehaald met een bus die ons in 1 uur tijd naar Don Sak brengt. Ook hier moeten we 1 uur wachten! Door al het overstappen moet er dus genoeg veiligheid worden toegepast qua reistijd vandaar dat deze reis dus zo lang duurt! Als we dan eindelijk de boot op mogen vinden we een geschikte plaats waar we genoeg ruimte hebben. Als dan ook bijna iedereen een plaats heeft gevonden worden we aangesproken door een dame die bungalows op Lamai Beach verhuurd en zij komt met het verhaal dat de taxi's naar Bop Hut 600Tb vragen en bij haar is het met de minibus 150Tb maar wij mogen voor 400Tb mee en zij is de goedkoopste zegt ze! Dit hadden we ook al net in de lonely planet gelezen dat als je in Bangkok gewend was voor een ritje van een half uur 35Tb te betalen dit op Koh Samui makkelijk 350Tb is. Om verdere rompslomp te voorkomen en we genoeg van de reis hebben boeken we bij haar de minivan en maken de reis naar Koh Samui waar we 1,5 uur later aanmeren. We zijn vroeg maar gelukkig konden we vroeg inchecken dus lopen we de pier af naar het busje. Onderweg controleer ik natuurlijk nog wel even de prijzen van de taxichauffeurs die op de pier staan. Inderdaad vragen zij 600Tb maar omdat ik al vervoer heb ga ik maar niet afdingen, maar dat blijkt wel mogelijk te zijn. Op het einde van de pier zie ik Martijn en Desiree staan en dan blijkt het dat zij in een open taxi 80Tb betalen voor een rit die zelfs 10Km verder ligt (Lamei Beach) dan ons huisje op Bop Hut maar ook daar vragen ze 80Tb voor. Nou dat is dus weer een les, geloof dus niet zomaar iedereen. Als we afgezet worden bij ons guesthouse blijkt datgene waar ik bang voor was waarheid te zijn. Dit was dus wel op het ogenblik van boeken één van de goedkopere te zijn maar de weg ernaar toe is dan ook wel troosteloos. Als we dan na 5 minuten ons huisje in kunnen blijkt het dat we ook nog niet kunnen douchen. De heater is kapot dus moet de loodgieter komen. Na verloop van tijd als wij dan al even in de zee hebben gezwommen is er een nieuwe heater geplaatst en kunnen we douchen. Ik voel mij niet lekker worden en besluit onder de wol te kruipen met ibruproven en Sentina en Rinaldo moeten zich deze middag zien te vermaken, wat helaas moeilijk lukt omdat ons guesthouse niet helemaal bevalt. Hopelijk is dit morgen wat anders, we zijn vermoeid e.d. S'avonds eten Sentina en Rinaldo nog wat, internetten we nog wat want we zijn toch bezig met een hotel, de boot en het vliegtuig voor de terugtocht. Helaas valt de Wifi regelmatig weg en duurt het allemaal langer als we willen waarna we maar besluiten om naar bed te gaan.