Maandag 31 Augustus 2015 - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Bjorn - WaarBenJij.nu Maandag 31 Augustus 2015 - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Bjorn - WaarBenJij.nu

Maandag 31 Augustus 2015

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

31 Augustus 2015 | Indonesië, Lovina

Vandaag staat de GitGit waterval op de planning. Leuke weg binnendoor gepakt met leuke views. Bij de GitGit aangekomen natuurlijk weer effe betalen en een leuke tocht naar beneden gehad. Niet veel toeristen hier terwijl het toch nog hoogseizoen is. Hierna staat de HotSpring Air Panas op de planning doch als we bij de 2 lakes (Danau Buyan) rijden ziet Sentina een bordje met waterfall Holy water. Helaas te laat maar even verderop staat het nog een keer aan gegeven. Dan dan toch maar de 3 KM over een héél smal weggetje afleggen. Halverwege worden we staande gehouden en moeten we betalen, lol en een gids nemen die 50 k. Kost. Sorry maar we willen alleen maar naar de hotspring! Na enige twijfeling hoeven we alleen de kaartjes af te rekenen. Volgens mij was het meer als 3 KM maar we tuffen lekker door. Op een gegeven moment moeten we onder bomen door kruipen met onze motortjes want ze zijn bezig deze weg te halen langs het pad. Wij verder en nadat we weer een helling op zijn gereden komen we weer langs een betaal post! Ja we zijn er voorbij gereden, ja hallo hoe kan dat nu weer. Hadden we toch een gids moeten nemen. Nee een stukje terug en dan lopend een paadje aan de rechterkant omhoog. En jawel hoor net voor de gekapte bomen staat er een bordje waterfall! En deze was niet zichtbaar langs de andere kant. Over een aangelegd bospaadje geklauterd en jawel daar is tie dan. Drie stromingen naar beneden. Echt nog een nieuw stukje “ongerepte” natuur, want hij wordt nu wel publiekelijk mocht je de bordjes onderweg zien. Op google maps staat hij omschreven als Banyumala Waterfall.
Hierna gaan we verder en op de parkeerplaats bij Air Panas in Banjar besluiten we om rechtsomkeer te gaan en terug te gaan naar Lovina.