Zaterdag 29 Augustus 2015 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Bjorn - WaarBenJij.nu Zaterdag 29 Augustus 2015 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Bjorn - WaarBenJij.nu

Zaterdag 29 Augustus 2015

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

29 Augustus 2015 | Indonesië, Ubud

Gelukkig. We kunnen naar Lovina. Hopelijk is de homestay die we daar hebben geboekt een stuk beter!.We hebben een lange weg achter de rug als we ’s middags aan komen. Een groot gedeelte binnendoor gereden en een aantal keren verkeerd. Google.maps is af en toe wat laat met het doorgeven van de afslagen. Ook de laatste 45 minuten, voordat we in Lovina arriveren zijn voor Sentina geen pretje. Ik zelf heb er totaal geen problemen mee want het lijkt wel of we af en toe 60% naar beneden gaan. Zonder draaiende motor over smalle weggetjes crossen, geweldig gewoon! Gelukkig houden mijn remmen het vol, maar het slijten van de remblokken gaat nu denk ik wel heel hard. In Lovina hebben we homestay Shri Ganesh snel gevonden en worden vriendelijk ontvangen door Gede en Ni Kadek. O wat een verademing is het hier. Dezelfde bungalows als dat we in 2006 hier in Lovina hadden alleen op een andere plek. Alles is werkelijk goed hier al had de waterdruk wat meer mogen zijn op de douche. Heb al snel een klik met Gede, de reisorganisator. Natuurlijk is dat niet zo moeilijk want hij denkt natuurlijk geld te kunnen verdienen. We raken aan de praat en voot Lovina blijkt ook een mooie duikspot te zijn. Tja een nachtduik blijkt mogelijk te zijn voor deze avond dus deze maar gereserveerd want ik ben toch benieuwd. Meer eerst een warme maaltijd naar binnen gewerkt, want ik zou om 18.30 opgehaald worden en rond 21.00 pas terug zijn en dan was de keuken al gesloten. O wat een heerlijk gerecht met Calamaria. Bij Ni Kadek geregeld dat Sentina morgen met haar verjaardag een uurtje of 4 wordt verwend met een massage, pedicure, manicure en ’s avonds een birthdaycake, ben benieuwd.
Klokslag 18.30 wordt ik opgehaald met een bus om naar de duikshop te rijden. Hier ontmoet ik Jan, mijn balinese begeleider. We passen mijn kleren en pakken onze spullen in om daarna naar het strand gebracht te worden. Hier is het wachten op de boot. Tja dat blijkt dus zo’n grote gemotoriseerde kano te zijn met zijliggers die voor het vissen en de dolfijnen spotten worden gebruikt. Op de duikstek aangekomen plonzen we onder water en hebben een zéér relaxte duik van 70 minuten. O wat een mooie duik heb ik hier gehad. Jammer dat er geen camera voor handen was. Tja of ik de tweede duik nog wilde maken. Het was net 21.10 en ik was met veel moeite in de boot gehesen! Nou dan zou het pas rond een uur of 00.00 zijn dat ik weer terug in de homestay zou zijn dus we laten het hierbij. Terug gekomen bij Shri Ganesh bleek de keuken inderdaad gesloten, maar ze wilden nog wel even water voor mij koken voor de miesoep die we nog hadden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bjorn

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 8786

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 13 September 2015

Terug naar Bali

20 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Thailand here we comes

14 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Hongarije 2011

06 Mei 2011 - 21 Mei 2011

Mijn eerste bezoek aan India

Landen bezocht: