Geland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu Geland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu

Geland

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

21 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Na een goede 10 uur vliegen waren we een dag later op Bangkok geland. Door de douane, rugzakken gepakt en nog even wat gegeten op het vliegveld. Hierna een metertaxi gepakt op de eerste verdieping i.p.v. de 2de zoals ik gelezen had. De chauffeur begon over de prijs dat die 700Tb was. Ik zei dat de meter aan mocht maar vreemd genoeg had deze taxi deze dus niet. Ik zei dat de reis max. 350Tb is en 2x tol van 65Tb. Die 65Tb bleek 70Tb te zijn maar hij stelde 500Tb voor en dat klonk mij beter in de oren dus dat was de deal. Hij mocht tenslotte nog 50Tb extra rekenen hadden we gelezen. Rond 10.00 werden we netjes bij ons guesthouse Panpark Place op 22Samsen3, Samsen rd. afgezet maar helaas waren de kamers nog niet gereed. Geen probleem want dan gingen we nog wel even een stukje lopen in de buurt. We zitten in een zijstraat van de winkelstraat dus er is al veel bedrijvigheid. Onder het lopen een enorme varaan gezien die zich even op de foto liet zetten en toen onderdook om niet meer terug te keren. Rustig aan terug gelopen, wat te drinken gekocht (75 eurocent voor 2L Cola, da's nog eens goedkoop) en bij het guesthouse bleek het dat de kamers al gereed waren. Gelukkig, konden we nog even gaan douchen en slapen.

's Middags wat gedronken en we zouden wat gaan eten in Chinatown. In de Loneley Planet stond een wandelroute aangegeven van ongeveer 3 uur looptijd. Hier wilden we een gedeelte van lopen dus wij op pad. In de hoofdstraat bij ons guesthouse stopten 's morgens al regelmatig metertaxi's bij ons dus dat was nu ook geen probleem. Halaas spreken de thai maar gebrekkig engels dus bleek het dat we in Chinatown voor een 2de keer door dezelfde straat reden om bij de metro uit te komen. De meter liep dus gewoon door van 60Tb naar 70Tb en verder. We vroegen de chauffeur maar om in de hoofdstraat van Chinatown te stoppen want daar was al behoorlijk wat bedrijvigheid. Voor 80Tb zaten we dus in Chinatown.
We hebben op straat een lekkere bapao gegeten voordat we bij een terras kwamen van een eettent die voor ons allen wat te bieden had. We hebben hier voortreffelijk gegeten. De grote porties zitten rond de 170Tb dus voor een eurootje of 4 heb je hier een hoofdmaaltijd. Da's toch goed te doen in Bangkok zelf. Sentina keek haar ogen uit bij al dat lekkere seefood maar ja dan hebben ze daarnaast nu weer geen vleesgerechten. Wel jammer maar de volgende keer gaan Rinaldo en ik dan wel even een blokje om. Na de maaltijd nog even rondgelopen, wat fruit gegeten en wat nootjes en andere chinese versnaperingen gekocht en toen op naar ons guesthouse om daar op het terras nog even wat te drinken en bespreken wat we morgen wilden gaan doen. Helaas heb ik toen wel een aantal metertaxi's aangehouden, maar het was of te ver of ze wisten niet waar ons guesthouse was. Tja een tuktuk vroeg maar eventjes 150Tb dus die stuurde ik maar meteen weg. Uiteindelijk waren we voor 60Tb weer terug bij ons guesthouse met een metertaxi die ook niet precies wistt waar hij moest wezen. Als eerste staat het fietsen door Bangkok op ons programma, en als er morgen niet op tijd wordt gereageerd dan wordt het de treintocht naar Meaklong waar de markt, iedere keer als de trein langs komt, enigzins wat wordt ingeklapt zodat er wat ruimte wordt gemaakt om deze te laten passeren. Helaas begint Sentina haar knie op te spelen, dus die gaat alvast naar bed.

Met ons guesthouse hebben we het in ieder geval wel getroffen. Dit hadden we gelukkig geregeld vanuit Nederland.
Halaas waren de 3-persoonskamers vol dus hebben we een 2 persoonskamer en een 1 persoonskamer geboekt. Voor 3 nachten was het iets meer als 10 euro pp per nacht en Rinaldo zelfs voor 7,5 euro. Hij heeft dan alleen wel een gedeelde badkamer met de verdieping, maar hij kan natuurlijk gewoon bij ons komen. Kamer is schoon en wij hebben airco en douche en toilet op de kamer. Prijstechnisch een koopje hier in Bangkok.