2de dag Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu 2de dag Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu

2de dag Kanchanaburi

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

31 Juli 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Woensdag
Rinaldo heeft zijn wekker wel héél vroeg gezet en we zijn dus op tijd voor de trip vandaag. Na het douchen gaan we ontbijten en voor 8.00 staan wij gereed. Als de minibus ons op komt halen voor de trip en we willen instappen staan we allemaal verbaasd te kijken als het stel dat we in de bus van Chang Mai naar Bangkok hebben ontmoet ook in de minibus zitten. We rijden nadat we nog vier personen hebben opgehaald in iets meer dan 1 uur naar de Erawan waterfalls waar we rond 10.00 uur aankomen. Van onze gids die niet erg spraakzaam is krijgen we te horen dat we om 13.00 weer beneden moeten zijn want dan krijgen we in restaurant nr. 6 een lunch aangeboden. Het regent pijpestelen en iedereen, op mijzelf na gaat een regenjas kopen. Nadat Rinaldo en ik iedereen bij het 2de plateau hebben achtergelaten en Sentina en Rinaldo hun regenjas weer hebben uitgetrokken omdat hij nogal oncomfortabel en warm is lopen wij door. Vanaf het 4de plateau wordt de weg een paadje en we lopen we in ongeveer 25 minuten door tot het 7de en laatste plateau. Onderweg kwamen we steeds minder mensen tegen dus stonden we versteld dat er hierboven toch nog ongeveer 10 personen waren. We trokken onze schoenen uit en stapten in het water. Auwtch, wat was dat. Nu we verder keken zagen we dat er allemaal kleine visjes zaten die aan je voeten zaten. Die grote hadden we al gezien maar deze nog niet. We gingen op ons gat zitten en na een aantal minuten waren we aan de sabbelende visjes gewend. Na 1,5 uur hierboven vertoefd te hebben maken we aanstalten om naar beneden te gaan. Op het 2de plateau waar Sentina ons zit op te wachten nemen we nog even een duik en vertrekken dan naar restaurant 6 op de parking om ons om te kleden en te lunchen.

Rond 13.45 vertrekken we om naar Krasae Cave en The Wooden Viaduct te gaan. Als we hier na ongeveer 30 minuten aan komen kunnen we 10 minuten over The Wooden Viaduct lopen, maar na 1 minuut moeten we al terug want de trein komt eraan. Als we op de trein gestapt zijn vragen we ons toch af waar de Krasae Cave nu is? Omdat het communiceren zeer moeizaam gaat met onze gids en wij alleen maar te horen krijgen wanneer we terug moeten zijn en verder geen uitleg krijgen laten we dat dus maar even rusten. Na 3 stops gaan we weer uit de trein en moeten de bus in. Wij gaan ons afvragen of we niet met de trein naar The Bridge over the River Kwai zouden gaan maar ook dat laten we maar even zitten. We gaan weer verder met de minibus en worden op de parkeerplaats voor de River Kwai Bridge gedropt met de mededeling dat we over 40 minuten terug moeten zijn.
Omdat Sentina de brug gisteren met Rinaldo al heeft gezien gaat zij wat drinken en loop ik met Rinaldo tot bijna het einde van de brug en weer terug om ons bij Sentina te voegen. Na een drankje lopen we maar weer terug naar de minibus en worden we bij ons resort afgezet. Hier checken we wat we zouden gaan doen en doen ons beklag bij Chalee over de trip en de gids. Zij waren wel blij met de informatie over de gids en de trip, mede omdat zij dit zelf regelen en na wat overleg was iedereen tevreden. Verder op de avond hebben we op het resort weer lekker gegeten, hoewel we de dikke noodles niet meer zullen nemen. Sentina kreeg nog een massage en hierna zijn we gaan slapen.