Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 2

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

22 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Maandagochtend. Om 7.30 krijgen we een mailtje dat we vandaag of morgen mee kunnen. We besluiten vandaag de treintour naar Mahachai te doen. Voor het gemak in de hoofdstraat een taxi aangehouden en uitgelegd waar we heen willen. 70Tb verder worden we gedropt. Via google maps wisten we dat we iets terug moesten lopen. Helaas, na ongeveer 1,5 uur in een rondje te hebben gelopen en 3x de weg vragen waren we weer bijna bij het beginpunt. Als we het plein op waren gelopen en naar links waren gegaan waren we er in 1 minuut geweest, pffffff. Sentina heeft het al gehad, het had echt niet langer moeten duren ;-) op het treinstationnetje 3 enkeltjes gekocht a 10Tb oftewel 25 eurocent. Rondje gedaan langs de stalletjes en weer wat overheerlijke satè gegeten. Ook nog wat worst en paseitjes voor onderweg gekocht. O wat een leuke tocht is dit met het boemeltje naar Mae Klong. Het eerste uur rij je met een sukkelgangetje vanaf station Wongwian Yai in Bangkok naar Maha Chai.

In Maha Chai aangekomen stap je, in de rijrichting aan de linkerkant uit. Meteen naar rechts, evenwijdig aan de trein, en op de straat aangekomen naar links. Deze markt ziet er op zich wel leuk uit maar we willen verder. Op het einde weer naar links en dan loop je zo het pontje op. Nog wel even een ticket kopen voor, jawel, 3Tb die een meter verder weer wordt ingenomen. Rinaldo, BUKKEN! Ja het dak van dit pontje is zo laag dat zelfs ik mijn kop kan stoten. Gelukkig is er vooraan bij de "kapitein" iets meer ruimte waar Rinaldo zijn hoofd tussen de balken kan steken. Wat een hilariteit aan boord als ze Rinaldo dan ook op de boot zien stappen en bijna op zijn knieën verder moet.
2 minuten later staan we aan de overkant in het plaatsje Ban Laem. Om naar de volgende trein te gaan moet je als je het ponton af bent meteen naar rechts, en alsmaar door blijven lopen. Wel door blijven lopen want op den duur loop je het dorp uit en lijkt het of je een oerwoudtrip gaat maken. Hier staat iemand ons al op te wachten en er wordt naar de treinmachinist geroepen dat er nog 3 personen aan komen. Aha nu zien wij de trein ook en we zetten nog even een sprintje om deze trein te halen! In de trein meteen maar een kaartje gekocht voor ook al 10Tb pp. Wel makkelijk die eenheidsprijzen.

Op naar Mae Klong. Ook dit gaat met dezelfde draf als hiervoor. Hele stukken zelfs bijna stapvoets. Het spoor is hier in ieder geval nog niet voorbereid op de HSL hihi. Nee je klotst hier van links naar rechts. Op den duur op een ritme dat Sentina en Rinaldo in slaap dommelen. Voordat we na een uur op het eindstation van Mae Klong aankomen mag ik van de chef van de conducteur in het voorportaaltje staan om even te filmen. Wat raar, ik zie allemaal mensen die ook weer mij aan het filmen of fotograferen zijn. Zometeen is mijn gezicht wereldwijd bekend en sta ook ik op youtube.
Hier in Mae Klong is een groot gedeelte voorzien van vis. Binnen een half uurtje vertrok de trein weer en we besluiten om deze ook maar meteen terug te nemen. Onze trein is 40 minuten blijven staan om daarna weer naar  Ban Laem te gaan. Bij de trein aangekomen slaat mijn verbazing om. Was het heen zo rustig, nu zitten we in een overvolle trein! Tja en nu maar wachten want er is blijkbaar een probleem. Wat weten we niet, maar na ongeveer 1 uur vertraging vertrekken we dan toch. Gelukkig krijgen we na het eerste station ruimte en kunnen we gelukkig gaan zitten. In Ban Laem hebben we ook nog een half uurtje dus hier doden we de tijd ook maar even om over de markt te gaan waar Sentina nog even 2 satestokjes met inktvis scoort. Op eenzelfde gangetje als de voorgaande treinen gaan we weer naar Wongwian Yai.

Aangekomen in Bangkok besluiten we voor het gemak maar weer terug te gaan naar het restaurant van gisteren in Chinatown dus houden we een taxi aan en rijden we verder. In Chinatown wacht ons helaas een onplezierige verrassing. Het restaurant waar we gisteren hebben gegeten is er vandaag niet! We besluiten naar een ander restaurant te gaan waar je "chinees" kunt fonduen. Na de kaart bekeken te hebben wordt het dat niet maar wel voor ieder 3 gerechten waar we ons in noodtijm meester van maken. Met onze overvolle buiken gaan we weer op zoek naar een taxi. Het lijkt wel of we het woord dombo's op ons voorhoofd hebben staan. Voor een ritje naar ons guesthouse wordt al snel 150Tb gevraagd en dit loopt zelfs op naar 250Tb. En dat voor een ritje van ongeveer 70Tb! Uiteindelijk hebben we dan toch een chauffeur die zijn meter aan wilde zetten en gaan we terug naar ons guesthouse om nog even wat te relaxen en de plannen voor morgen door te nemen.