Goodbye Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu Goodbye Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu

Goodbye Kanchanaburi

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

01 Augustus 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Donderdag
Gisteravond het vervoer naar Koh Samui geregeld dat houdt in dat we rond 14.00 worden opgehaald door een minibus. Dan rijden we eerst terug naar Khao San Rd in Bangkok waar we rond 16.00 zullen aankomen. Hier hebben we een stop nan 2 uur en dan zal de 40 seats V.I.P. Double Dekker Bus ons naar de ferry onder Surat Thani zal brengen waar we een overtocht met de boot hebben naar Koh Samui. Hier zouden we dan rond 10.30 arriveren.
Dit wordt dus weer een keuteldagje. Ontbijten, tassen pakken en relaxen. Chalee is vanochtend naar de markt geweest en komt met 2 zoete gerechtjes binnen. Een stuk  stikky rice dat naar kwee labbis smaakt en een stuk gemaakt van bonen met een mangokleurtje, maar dat smaakte een stuk minder. We drinken nog wat in het restaurant en zien Chalee weer terug komen van de markt. Nu krijgen we een tasje met snacks in onze handen gedrukt voor onderweg. We zijn benieuwd. Het enige herkenbare is de rempjek. De rest zien we nog wel.
Dan doen we alvast onze lunch hier want we zullen toch ongeveer 24 uur onderweg zijn en we weten niet of we onderweg nog wat kunnen eten. Niet dat we honger hebben hóór, maar het is ook allemaal zo lekker. We worden om 13.45 opgehaald. Buitenom ons gaan ook de 6 personen uit denemarken mee die ook bij ons in het resort zitten. We halen het nederlandse stel op en daar gaan we richting Bangkok. Hier is het behoorlijk druk maar om 17.00 arriveren we bij het verzamelpunt voor de bus naar Koh Samui. Hier worden we om 18.00 opgehaald en na een stevige trippel komen we op de vertrekplaats van de bussen. Even later wordt al het verkeer in beide richtingen afgezet door politie en rond 18.45 weten we dan ook waarom. De koning komt langsrijden in zijn Rolls Royse. Tjee moesten we daar meer als een half uur voor wachten. Als we rond 19.15 dan eindelijk worden opgehaald kan onze reis beginnen. Helaas, maar ga er dus niet vanuit dat als je wat gewend bent dit overal hetzelfde is. Gordijnen kunnen niet dicht en er zijn geen dekens. Omdat wij hier dus wel vanuit zijn gegaan zit alles in de rugzakken, dit wordt afzien.