Op naar Kanchanaburi - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu Op naar Kanchanaburi - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu

Op naar Kanchanaburi

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

29 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Maandag
We slapen wat uit want dit is onze laatste dag hier. De voorgaande dag hebben we de bus naar Khao San Rd in Bangkok geboekt voor 500Tb pp en die zou er maar 9 uur over doen dus we gaan weer een hele belevenis tegemoed. We pakken alvast onze spullen, boeken 2 dagen Kanchanaburi en gaan voor de 2de maal dat we in Thailand zijn ontbijten in de Blue Diamond. Hierna gaan we nadat we uitgechecked hebben naar een barretje waar we wat internetten en Sentina gaat naar de pedicure. Als ze terug komt heeft ze de was bij zich die ze de dag daarvoor bij de wasserij even verderop had afgegeven. Helaas miste we 2 handdoeken, maar het vrouwtje was al gevlogen, balen is dat. Leer voor de volgende keer, alles opschrijven en checken voordat we weglopen. We verkennen de stad nog een beetje, lopen door een mall, halen wat pizza voor de nachtbus en gaan dan naar ons guesthouse om op de bus te wachten. Als we rond 18.20 worden opgehaald worden we in een volle taxi gedropt. Nou is hij zelfs overvol en alle bagage ligt op het dak. We rijden weg en na 2x stoppen van de chauffeur en wat getelefoneer stoppen we in de straat voor ons guesthouse, wat nu weer? Er stopt een andere taxi achter ons en wij drie moeten uitstappen en overstappen in de andere taxi??? Gelukkig is deze ruimer want er zitten maar 2 andere personen in. Ook nu gebeurt het dat we stoppen en alle bagage wordt van het dak gehaald en beland in de taxi waar even daarvoor ook nog 3 andere personen ingestapt waren. O, gelukkig dit was omdat ze een hoosbui verwachten. Zo komen we op een parkeerplaats waar allemaal toeringbussen staan. Gelukkig zijn we vroeg dus kunnen we met zijn 3en achterin gaan zitten. Wat een beenruimte hebben we hier. Op naar Bangkok. Rond 19.30 vertrekken we dan aan de ongeveer 9 uur durende reis naar Bangkok.