14-05-2011 De laatste week - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Bjorn - WaarBenJij.nu 14-05-2011 De laatste week - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Bjorn - WaarBenJij.nu

14-05-2011 De laatste week

Door: bobogo

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

26 Mei 2011 | Nederland, Vlissingen

14-05-2011
4.00 in de ochtend, We zijn allebei wakker en vragen ons af waar de bovenburen mee bezig zijn? Hebben ze zo’n buikloop dat ze continue naar het toilet moeten. Na 1,5 uur is het niet meer om te harden. Dit kan geen lopend toilet zijn dus dan maar aankleden en naar de receptie. Hier het probleem uitgelegd en er werd meteen een monteur langs gestuurd. Kijkt even rond en kruipt half boven het plafond en constateerd dat het de Airco is. Hij moet naar boven toe. Het wordt 8.30 en nadat het 5 minuten stil was geweest was het geluid alleen nog maar heftiger geworden Ik kan echt niet slapen en zie de monteur niet meer terug. Geïrriteerd ga ik terug naar de receptie. De monteur wordt nogmaals langs gestuurd maar ik zie niemand verschijnen dus dan maar eerst ontbijten. Als een zombie zit ik in de eetzaal maar hoop dat zometeen het probleem snel wordt opgelost. Rond 11.00 worden wij gebeld door het tussenpersoon van RCI en Avarina Beach. Of alles naar wens is. Ik vertel van de airco en onze slechte nachtrust en zij zou zorgen voor een andere kamer. Er zou al iemand onderweg zijn met de sleutels. Na 45 minuten maar weer de receptie gebeld waar de sleutels blijven! Help ik wil slapen! Grrrrr.
Uiteindelijk kwamen de sleutels en verplaatsen direct onze koffers waarna ik ga slapen. Sentina heeft wat meer geslapen en verdwijnt richting strand. Halverwege de middag ben ik uitgeslapen en gaan we nog even samen naar het strand en ’s avonds genieten wij wederom van het buffet om daarna onze nachtrust te nemen.

Over de rest van de week kan ik vrij kort zijn. Dit was zowiezo onze relax week en het was niet de bedoeling dat we veel zouden doen, zeker niet na alle problemen die we tot nog toe hadden gehad. Veel meer wilden we er niet bij hebben dus we gaan genieten, hoewel. Van de 6 nachten dat we in dit resort zouden blijven waren er 5 party’s/Bruiloften met vrij harde muziek. Werden wij uit onze restaurants gebannen zonder dit even mede te delen. 2x in die week ons beklag gedaan bij de Duty Manager omdat wij ons nogal achtergesteld voelden. Alles moet wijken voor de bruiloft van 500 man die hier een paar dagen duurt. Tja sorry krijgen wij te horen en verder blijft het daarbij. De laatste dag wordt het ons toch even te veel. Ik klim in de pen en schrijf een vernietigende brief over het managment van het resort, en ik probeer er 1 af te leveren bij de duty manager en ik wil het adres van het hoofdkantoor, om daar de andere brief naar toe te sturen. Ik kon een maaltijd krijgen. Hier pas ik voor. Tenslotte had ik een lopend buffet betaald dus wat zou die maaltijd dan nog kosten voor hun. Ik zeg hier niet mee akkoord te gaan en wil toch het adres hebben van het hoofdkantoor. Enige tijd hierna komt de directeur langs van het restaurant en wil mij even apart spreken. Hij excuseert zich zoals het gelopen is. Dit valt ook niet meer goed te maken snapt hij maar om ons toch nog een prettige avond te geven wil hij ons een romantisch diner aanbieden op het strand. Deze avond is een mooi afscheid voor ons geweest. Een privé tent voor ons op het strant met Champagne, garnalen, lobster, kipfilet en biefstuk. We klaren helemaal op en gaan met een goed gevoel toch nog even slapen voordat onze vlucht vertrekt vroeg in de ochtend. Om 00.30 gaat onze taxi weg van het resort om ons naar het vliegveld te brengen waarna we via Quatar terug naar Brussel vliegen waar we opgewacht worden door Monique en Gon!

Natuurlijk is deze afgelopen week niet een echte ramp voor ons geweest. We hebben toch ook hele leuke dingen gedaan. Ben met de Jetski even het water op gegaan totdat hij ging haperen. We krijgen in het resort leuk contact met Clayton, een medewerken van Holiday Inn. Ook in dit resort is het personeel zo vriendelijk en altijd blij om je weer te zien. Clayton nodigt ons uit om een dagje naar zijn plaats te komen dan laat hij ons het een en ander zien. Voor het resort kunnen we motors en scooters huren dus we spreken voor de volgende dag af. Helaas blijkt het dan weer dat de eigenaar van de scooters net die dag een feestje heeft dus dat gaat niet door. Zie ik de bus aankomen dus we trekken onze stoute schoenen aan en voor 15 roepia p.p. worden we een uur later in een stadje afgeleverd dat 18 KM verderop ligt. Hier bel ik Clayton op en laat ons de markt zien met zijn verschillende mango’s en Cashewnoten die hier alleen op Goa groeien. Hierna regelt hij een motor voor ons en samen met hem gaan we een rondrit maken in Margao. We komen op de hoogste berg waar we een mooi uitzicht hebben over de stad en omgeving, neemt ons mee naar een visrestaurant waar Sentina haar lobster eet, en tenslotte nog een ijskoffie in een koffierestaurant. Hierna bezoeken we zijn woning en maken kennis met zijn moeder waarna we aan het einde van de dag de bus terug nemen richting ons resort. De lekke band die ik met de motor heb gereden regelt Clayton met de eigenaar met de hoeveelheid brandstof die nog extra in de tank zit. Zelf had je dat natuurlijk weer moeten betalen! Terug met de bus wat toch een leuke gewaarwording is. 2 dagen hierna huren we een scooter tegenover ons resort voor 350 roepia. We gaan de andere kant van Goa verkennen waar we via een gratis ferry die we na 1 uur hebben gevonden tussen de bergen belanden. Hier rijden we een aantal uren rond om ook aan het einde van die dag weer terug richting het resort te gaan.

India: we hebben veel meegemaakt, leuke en minder leuke dingen, leuke mensen ontmoet. Het verkeer is hier een chaos, zeker in de grote steden. Toeter overal voor, dat is het motto hier en hoef je niet te toeteren toeter dan toch maar voor de lol! Lekkere luchten en vooral datgene waarvoor je de meeste tijd maar denkt ik ruik niks. 90% van de winkels is hier gewoon een garagebox, of je nu in een dorp of de grote stad bent. Vooral aardige mensen, alleen jammer dat het kleine groepje mensen waar je van afhankelijk bent zo arrogant is en deze zijn helaas bepalend voor onze vakantie geweest. Zelfs na thuiskomst was ik er nog niet van af. Van 1 vlucht die gecanceld was moest ik nog steeds geld terug krijgen maar had hier ondanks verschillende verzoeken nog steeds geen bevestiging van. Via verschillende e-mailadressen geprobeerd om iemand in beweging te krijgen. Helaas had dit geen resultaat. Tja dan is het maar weer goed dat er internet is want na een tijdje zoeken kwam ik achter het adres van de directeur investeringen. Niet de persoon die mijn probleem zou oplossen maar na een mail met de opsomming hoe ik behandelt was kreeg ik diezelfde dag een schriftelijke bevestiging van een medewerker van Makemytrip.com dat ook die vlucht teruggeboekt zou worden.

Mijn advies: Als je wat van India wil zien boek alleen je heen en terug vlucht. Blijf niet te lang op 1 plek dus boek zeker geen hotel voor 1 week. Doe de rest per trein en kijk van te voren wat het klimaat in die periode is.
In mei hadden wij in Rhadjastan 42 graden celsius wat voor ons aanvoelde als een zomerse dag. Daarintegen hadden wij in diezelfde periode 32 graden celsius in Goa maar door de hoge luchtvochtigheid voelde dit vele malen warmer aan als in Rhadjastan. Hier moest ik soms op een dag dan ook wel 3x mijn shirt drogen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vlissingen

Bjorn

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 8822

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 13 September 2015

Terug naar Bali

20 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Thailand here we comes

14 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Hongarije 2011

06 Mei 2011 - 21 Mei 2011

Mijn eerste bezoek aan India

Landen bezocht: