13-05-2011 Goa here we comes - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Bjorn - WaarBenJij.nu 13-05-2011 Goa here we comes - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Bjorn - WaarBenJij.nu

13-05-2011 Goa here we comes

Door: bobogo

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

26 Mei 2011 | Nederland, Vlissingen

13-05-2011
’s ochtens wakker geworden en even de vluchten checken want we hadden wel gratis internet hier. Alles nog volgens schema gelukkig alleen de vraag is vanaf welk vliegveld vertrekken we. Na wat speurwerk kwam ik erop dat alleen het internationale vliegveld een prepaidtaxi heeft en bij onze vluchten stond INT. Dus dat kan gelukkig niet missen. Even ons gratis ontbijt genuttigd en een taxi geregeld. Natuurlijk niet voor de prijs van 350 roepia die het personeel voor ons heeft verzonnen maar voor die wij ook moesten betalen aan de Prepaid taxi vanaf het vliegveld. De man wilde 250 roepia hebben maar ging toch accoord met 200. Wij de taxi in en de chauffeur vroeg waar we heen moesten. Int. Vliegveld ondanks dat het een binnenlandse vlucht was. De chauffeur zij nog dat we op domistic wilden zijn maar ik wilde naar Int. Dat kon toch niet missen. Hier aangekomen de man 250 roepia gegeven en even naar een info kantoortje aan de buitenkant van het vliegveld.
Tja de dame van dat kantoortje zei dat we dus toch op domistic moesten zijn. Balen natuurlijk maar ik die week tijd had ik even genoeg van de Indieërs dus wilde ik mijn eigen zin doen. Tja en die taxichauffeur wist volgens mij zeker dat wij hier niet moesten zijn want die stond dus nog netjes op ons te wachten om ons hierna naar het goede vliegveld te rijden. Had die man toch een goeie dag gehad want zo vroeg in de morgen had hij al 500 roepia verdient! De luchthaven stelt weer niet veel voor dus eerst vermaken we ons nog even voordat we gaan boarden. Op het einde van de dag vliegen we dan in 1 uur tijd naar Goa en wat een verschil voordat we gaan landen, We zien bossen en meren en water, wat wil je nu nog meer! Op het vliegveld van Goa aangekomen hadden we al vrij snel onze koffers en werden we aangesproken door iemand die bij de ophaalbanden voor de koffers een kantoortje had voor een taxi. Hij zei dat het de prepaid taxi was maar dit geloofde ik niet want er hingen geen prijzen bij zoals ik op internet had gelezen. Nog even bij het VVV gevraagd en die zeiden dat ik naar buiten moest lopen. Nou dit dus gedaan en idd, daar stond met grote letters: Prepaid Taxi en de prijslijst. Mobor Beach waar ons Resort was koste 720 non AC en 850 AC. Dit is Inclusief 2 koffers. Wel even iets anders als dat het Resort zou rekenen. Ik had hun al eerder gemaild om te vragen of zij ons op konden halen en dat kon wel alleen was de prijs 1900 Roepia. Omdat ik op internet al een prijs van rond de 800 roepia had gezien van de Prepaid Taxi mailde ik waarom de kosten zo hoog zijn. Ik had hierop een mailtje gekregen dat ik ook de Prepaid Taxi kon nemen zonder verder commentaar erbij. Jammer dat ze dit op deze manier doen want het had ook een stuk klantvriendelijker kunnen zijn. Het enige verschil is natuurlijk wel dat onze chauffeur natuurlijk wel Mobor Beach wist te vinden maar natuurlijk niet het Resort Avarina Beach zoals het was aangegeven op ons incheck formulier. Het bleek gewoon het Holiday Inn te heten en daar kwam onze chauffeur gelukkig ook achter nadat hij even had rondgevraagd.
Ook in dit superdeluxe Resort werden we hartelijk ontvangen incl. welkomstdrankje. Het bleek dat we ook in waren geschreven voor een maaltijdplan. 650 Roepia voor ontbijt en avondeten. Nou laten we dat er maar bij doen is wel zo makkelijk. We kregen de sleutel en er werd gevraagd wanneer de andere gasten zouden komen. Wij vertelden dat wij de enige gasten zijn en dat we de 4 persoonskamer hadden genomen omdat dit ook meestal grotere kamers zijn. Er werden nog 2 sleutelkaarten bijgepakt en we werden naar ons appartement gebracht. Het bleek dat de extra kamer gewoon een aparte kamer was die via een binnendeur en eigen buitendeur was te bereiken. Wel luxe hoor. Een extra slaapkamer met extra badkamer en minibar. Nu kunnen we kiezen waar we slapen, douchen en onze behoefte kunnen doen hihi.
Omdat het nu toch al vrij laat was hebben we ons geïnstalleerd en zijn gebruik gaan maken van de maaltijdkaart. Een buffet met vele gerechten, vegetarisch en niet vegetarisch, keuze zat in voor, hoofd, en nagerechten. Zo proef je van alles wat en wat je niet lekker vindt neem je niet voor een 2de keer. Hierna gaan we slapen in ons superdeluxe appartement.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vlissingen

Bjorn

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 8837

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 13 September 2015

Terug naar Bali

20 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Thailand here we comes

14 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Hongarije 2011

06 Mei 2011 - 21 Mei 2011

Mijn eerste bezoek aan India

Landen bezocht: