10-5-2011 Osian - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Bjorn - WaarBenJij.nu 10-5-2011 Osian - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Bjorn - WaarBenJij.nu

10-5-2011 Osian

Door: bobogo

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

15 Mei 2011 | Nederland, Vlissingen

10-05-2011
Deze ochtend na het ontbijt de Osian trip besproken bij de touroperator. Dit houd in de bezichtiging van een tempel, een kamelentrip en een avondmaaltijd. Hiervoor een beetje gerelaxed bij het zwembad en om 14.30 stonden wij klaar. De Taxi was er pas om 14.50 dus een beetje slecht afgesproken was het wel. Deze trip was ongeveer 70 KM ver dus daar waren we ongeveer wel 1,5 uur aan kwijt. Na 1 uur en 10 minuten waren we al in de osian. Er kwam meteen al een jochie naar de bestuurder van de taxi en dat bleek onze gids te zijn. Nou vanaf de parkeerplaats naar de tempel waren we een kleine 10 min. Onderweg en toeristen hoefden pas bovenaan de trappen hun schoenen uit te doen. Binnenin de Sachiya Mata Temple ging het gastje met een noodgang door de tempel en brabbelde hier en daar wat. Hij was zeer slecht te verstaan en wilde ook zo snel mogelijk weer buiten staan bleek het wel. Tja de tempel was op zich niet heel mooi, overal zaten stalen hekwerken voor en/of barrikadeerden ze de route. Een tempel in zo’n slechte staat had ik nog niet gezien dus stonden we na ongeveer 30 minuten weer buiten. Het gastje 100 roepia gegeven en terug naar de taxi om daarna door te gaan naar de kamelenrit. Op den duur stopte de taxi en ik dacht dat dat bij een restaurantje was, en omdat ik daar geen behoefte aan had bleef ik zitten. Bleek het dat hier de kamelenrit al was. Wij stapten uit en liepen een poortje door waarna er een Indieër voor ons kwam lopen. We werden een ruimte ingelootst en daar kregen we de drankenkaart voorgeschoteld en of we wat wilden drinken. Pff hij kon toch nog praten. Bij 2 cola bestellen en toen deze waren gebracht was hij ook weer meteen weg. Daar zit je dan gezellig met zijn 2en in een kalen ruimte waar geen bal te doen was. Vanuit binnen konden we wel het veld zien waar een paar kamelen stonden die opgetuigd waren met zadels. Op den duur een hoop herrie en kabaal van een stel Indieërs die ook een kamelenrit hadden. Na 15 minuten begonnen zij weg te lopen en we dachten dat wij nu wel opgehaald zouden worden. Tja toen we dus al 30 minuten in die ruimte zaten ben ik toch maar even het veld opgelopen want daar zag ik iemand staan. Ik vroeg wanneer wij konden gaan rijden en de man zij dat dit 1,5 uur zou duren! Nou echt niet. Dit hoefde van mij niet en nadat ik Sentina tegen was gekomen had zij hier ook helemaal geen zin in. Problemen met haar knieën en de kille ruimte zagen wij niet zitten dus werd de Taxichauffeur opgezocht. Deze maar verteld dat we wilden vertrekken. Toen wij eenmaal in de auto geïnstalleerd waren en onze chauffeur een telefoontje had gepleegd kwam er iemand van de kamelenrit naar ons toe en we konden nu opeens wel gaan rijden. Omdat we onze buik er al vol van hadden hebben we hier maar voor bedankt en zijn we weggereden. Onderweg kreeg de chauffeur weer een telefoontje en op den duur kregen wij hem. Het bleek onze touroperator te zijn uit het Resort. Omdat Sentina haar engels toch beter is en zij het Hinglisch een stuk beter verstaat kreeg zij natuurlijk de telefoon. Had ik dus beter niet kunnen doen want op den duur schiet zij uit haar slof. Het kwam er op neer dat wij veel te snel uit de tempel waren gegaan! Dat had hij dus beter niet kunnen zeggen, want als het aan de gids had gelegen waren wij daar zelfs binnen 10 minuten uit geweest, en er was trouwens toch geen bal aan dus had ik daar zeker geen uur gebleven. De telefoon maar even overgenomen en de beste man maar gezegd dat hij hier morgen op terug kon komen. Tja dan zit je daar weer 1,5 uur in de auto en hebt in feite nog niks gedaan ook. Jammer maar dat kon er ook nog wel bij. Afgesproken dat ik het aan onze reisagent over zou laten of hij ons zou terug betalen of niet. Wij waren in ieder geval weg gegaan dus??? Aan de andere kant had hij veel duidelijker kunnen zijn wat er van ons verwacht werd. Ik begon me nu ook nog af te vragen waar wij eigenlijk hadden moeten eten. Sentina zei dat dat waarschijnlijk bij dezelfde zaak als van de kamelen was, maar dat leek mij sterk. Normaal doen we dit rond 20.30 maar als we de kamelenrit meteen hadden gedaan om 17.30 en een half uur weg waren geweest waren wij om 18.00 terug geweest. Dan hadden wij daar natuurlijk nooit kunnen eten of hadden we daar tot een uur of 20.00 moeten wachten? Tja dat zou ik de beste man morgen wel even vragen. Teruggekomen in het Resort hebben wij daar s’avonds maar de maaltijd genuttigd en zijn daarna weer richting ons appartement gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vlissingen

Bjorn

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 8839

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 13 September 2015

Terug naar Bali

20 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Thailand here we comes

14 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Hongarije 2011

06 Mei 2011 - 21 Mei 2011

Mijn eerste bezoek aan India

Landen bezocht: