09-05-2011 Paleis. - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Bjorn - WaarBenJij.nu 09-05-2011 Paleis. - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Bjorn - WaarBenJij.nu

09-05-2011 Paleis.

Door: bobogo

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

15 Mei 2011 | Nederland, Vlissingen

09-05-2011
Sentina ’s ochtens gebroken. Het bed is toch te zacht. Gelukkig blijkt het dat er een topmatras op ligt dus die gaan we er vanavond af halen voordat we gaan slapen. Vandaag besluiten we op eigen gelegenheid naar het Umaid Bhawan-paleis te gaan. Eerst nog even bij het winkeltje langs om een bod te doen op de halsketting en daar ging de man zonder morren mee accoord. Denk dat ik nog veel minder had kunnen bieden dus, maar ja te laat bod is bod! Hierna naar buiten gelopen en de tuktuk’s stoppen vanzelf. Omdat we de afstand niet goed wisten hebben we de man 180 roepia aangeboden en dat was geen probleem. Daar bleef hij zelfs voor wachten. Na ongeveer 10 minuten waren we al op de plaats van bestemming en bleek het dat we gerust wat minder hadden kunnen bieden voor dit tochtje, maar ja hij blijft ook nog op ons wachten dus dat betalen we natuurlijk ook! Hij moet trouwens wel want we hebben nog niet betaald. Toegang betaald en het paleis ziet er heel mooi uit. Aan de rechterkant zit het museum wat alleen voor de toeristen toegankelijk is. Binnen aangekomen worden we rondgeleid door 1 van de suppoosten. Helaas sprak deze meer Hindi dan Engels maar we kwamen toch wel uit een groot gedeelte van zijn woorden. Overal stonden ook beschrijvingen bij dus zo moeilijk was het ook niet. Het overgrote gedeelte in het museum bestaat uit foto’s en afbeeldingen van Maharaja’s e.d. en een maquette van het paleis. De buitenkant van het paleis is alleen wel meer de moeite waard om te bekijken. Helaas kan je maar een klein stukje zien want het overgrote gedeelte is hotel en niet zonder reservering te bezichtigen. Daarna nog even bij de oldtimers gekeken en toen weer terug met de tuktuk naar ons Resort. Verder hebben we weer lekker gepoedelt in en rond het zwembad van ons Resort en ’s avonds weer gebruik gemaakt van de heerlijke maaltijd van de Indiase keuken. Het blijft wennen het pittige eten. Vraag je of iets pittig is zeggen ze gerust nee en brandt je mondt gewoon af. Soms vind ik dan weer een gerecht een beetje pittig en is hij voor Sentina weer heel pittig. Het is een beetje vreemd maar wel lekker.