12-5-2011 Op naar Mumbai - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Bjorn - WaarBenJij.nu 12-5-2011 Op naar Mumbai - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Bjorn - WaarBenJij.nu

12-5-2011 Op naar Mumbai

Door: bobogo

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

26 Mei 2011 | Nederland, Vlissingen

12-05-2011
Na een kort nachtje meteen de mail geopend en gelukkig, om 5.15 bleken wij het goede ticket te hebben gehad. Verder geen mededelingen of excuses of antwoorden op onze mailtjes en dreigingen dat ik 1000 euro terug zou vorderen als alles niet op tijd geregeld zou zijn. Ook nog steeds niet op de eerdere mails maar hopelijk komt dat nog wel. Wij zijn in ieder geval blij dat we weg kunnen. Meteen het ticket doorgestuurd naar de receptie en opgehaald. Oom meteen doorgegeven dat we vandaag rond 12.00 vertrekken en aan de touroperator gevraagd wanneer wij ons geld terug kregen want wij zouden z.s.m. vertrekken. Hij moest hiervoor eerst nog even zijn baas bellen? Vreemd ik had toch al een toezegging? Terug naar ons appartement en tijdens het pakken staat onze touroperator daar met het geld. Dit was nu alleen gereduseerd tot 1500 roepia. Ik vertelde de man dat hij 3000 beloofd had maar dat was niet waar. Geen probleem maar ik vertelde hem dat hij nu maar heel snel ons appartement uit moest gaan met zijn geld! Tja als hij wat beloofd moet hij dat ook nakomen vind ik. In principe was hij alleen de taxi kwijt en dit was nog niet eens 4 uur en 140 km brandstof. 4 uur taxi was 1450 roepia en de 550 zullen dan wel de extra brandstofkosten zijn hoewel? De prijs van diesel staat hier op ongeveer 45 roepia en hij had maar 60 KM extra gereden. Uitgaande van 1:10 is dit 6 liter dus 270 roepia meer. Waar had hij die 3500 roepia aan besteed? Nou van mij kan hij ze in zijn aars duwen! We hebben eigenlijk geen bal gezien en alleen maar 3 uur over een ellendige weg gereden, snap niet dat ik daarvoor moet betalen. Volgende keer moeten er duidelijkere afspraken komen. Hierna zijn wij gaan ontbijten en tegenover kwam een Indiesche mevrouw die vroeg of ze bij ons mocht zitten. Natuurlijk is dat geen probleem en we hebben hier een heel leuk gesprek gehad.
Nadat we foto’s hadden genomen zijn wij verder gegaan met onze koffers pakken. Sentina had het wel een beetje gehad en ging even op bed liggen. Ik ben even naar buiten gegaan en daar kwam ik die Indische mevrouw weer tegen en zei vroeg of ik zin had om nog even langs te komen. Op de terugweg kwam ik Sentina tegen die toch weer wakker was geworden en zijn toen nog even met zijn 2en bij Pramila langs geweest. Hier nog een tijd verder gebabbelt en op den duur liet ze zelfs de sieraden komen die ze in de winkel weg had laten leggen. Bleek het dat Pramilla een nog betere prijs had gekregen dan die wij hadden gehad. Zij zei gewoon dat ze van alles de helft maar wilde betalen en daar was de verkoper mee akkoord gegaan! Onze hand werd nog even gelezen en praatte verder over van alles en nog wat. Tja jammer dat wij Pramilla niet eerder tegen waren gekomen want zij kon en wilde ons ook echt veel vertellen. Ja en als het gezellig is vliegt de tijd voorbij en ook zo bij ons. Wij namen afscheid en gingen hierna op weg naar de receptie om te betalen. Of we ook nog even een kaart in wilde vullen hoe ons verblijf in het Resort was. Geweldig natuurlijk maar ik vroeg toch nog even of de touroperator erbij hoorde, en dit bleek helaas het geval te zijn. Ik vertelde het probleem van vanochtend en dat ik hier niet positief over kan zijn en dat ik dat ook vermeld, en tevens op internet plaats. Hierna ben ik naar buiten gelopen om een tuktuk te regelen en daarna naar binnen gegaan om onze koffers op te pakken. Voordat ik binnen was kwam de touroperator aangelopen dat ik de taxi van hem kreeg maar ik zei dat ik al een tuktuk geregeld had en dat ik daar geen behoefte aan had. Binnen aangekomen kreeg ik van de manager van het Resort een envelop om de geleden schade te vergoeden. Een geweldig gebaar natuurlijk maar het ging mij niet eens om het geld, want dat had ik in eerste instantie zelfs nog aan de housekeeping willen schenken. Hieruit blijkt maar weer het personeel van het Resort ervoor wil zorgen om tevreden gasten te hebben en dat zijn wij ook altijd geweest. De gastvrijheid, vriendelijkheid en hulp is er altijd voor ons geweest. Nadat we afscheid hadden genomen van dit geweldige team werden wij door de tuktuk naar het vliegveld gebracht voor 180 roepia. Een ritje weer van niks maar wat maakt het uit. Natuurlijk weer veel te vroeg op het vliegveld maar beter dat als te laat. Eerst maar de koffers af geven en boardingpasses regelen. Wat zitten internetten en toen het tijd was zijn wij gaan boarden. Vreemd. Hier hadden wij op 6 mei aan moeten komen met het vliegtuig en het was allemaal zo anders gelopen. We zien de aanstaande week helemaal positief tegemoet want wat kan er nu nog verkeerd gaan?
Het bleek trouwens dat we business class kaarten hadden gekregen dus zaten we lekker luxe voor in het vliegtuig zaten. Lekker ruim, waar in het rest van het vliegtuig 3 stoelen aan iedere kant zitten zijn er bij ons maar 2 en ook onze voetenruimte was behoorlijk. We moesten alleen een Indieër wegjagen want die had zich al comfortabel in onze stoel genesteld en lag al te maffen. Hierna verplaatste hij zich maar ook die was bezet en ten slotte zat hij dus op een plaats die niet gereserveerd was. Jammer want het vliegtuig had in Udaipur waar we een tussenstop hadden gaan plaats om te parkeren dus moesten we 2 uur in het vliegtuig zitten, en die Indieër die buisness class was gaan zitten zat de hele 2 uur te bellen, nou dat is even niet erg maar 2 uur lang!!!!!
Tenslotte zijn we via Udaipur dus in Mumbai aangekomen. Koffers ophalen van de afhaalband en op naar de prepaidtaxi. Deze brengt ons netjes naar ons “hotel” via een zijdeurtje bij een restaurant worden we naar binnengesluisd. Via een zeer smalle trap naar de 1ste verdieping en de papieren overhandigd van de overnachting. Ik weet niet waar we in beland zijn maar dit is echt Low Budget! Weer een deurtje door en daar worden wij in onze kamer gelaten. Tja wat zal ik hiervan zeggen, er staat een bed van 1.80 bij 1.20 meter met een deken die nog een fractie kleiner is en een tv. Er is een badkamertje van amper 2 meter lang met een wasbakje aan de ene kant en een toilet aan de andere kant met hiertussen de doucheslang. Dat paste natuurlijk precies en het voordeel is wel als je hebt gedoucht je meteen de hele badkamer hebt schoongemaakt, hihi. Geen punt, het is maar voor 1 nacht. We hebben bijde geen zin in een diner dus laten we dan maar gaan slapen. Morgen weer een vermoeiende dag om bij het volgende resort te komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vlissingen

Bjorn

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 8840

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 13 September 2015

Terug naar Bali

20 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Thailand here we comes

14 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Hongarije 2011

06 Mei 2011 - 21 Mei 2011

Mijn eerste bezoek aan India

Landen bezocht: