Voorbereidingen1 - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Bjorn - WaarBenJij.nu Voorbereidingen1 - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Bjorn - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen1

Door: bobogo

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

07 Januari 2011 | Nederland, Vlissingen

07-01-2011
Gisteren nadat wij op ons werk de vakantie rond hadden, de boekingen gedaan voor de resorts en vliegtickets. Was hiervoor al ongeveer 1 week bezig om te kijken waar we naar toe wilde gaan en bij wie de goedkoopste vluchten waren.

Omdat wij vanaf 2006 het vruchtgebruik van 1 week in de 2 jaar hebben van een resort in India en hier nog nooit zijn geweest leek het mij toch eens tijd om eens deze richting op te gaan. Na bijna 1 week zoeken op allerlei sites van RCI en van vliegmaatschappijen is hieruit de het volgende schema uitgekomen:
Via de site: Cheaptickets.nl bleek het dat zij ons het goedkoopst kunnen brengen van Amsterdan naar Delhi en terug van Goa naar Amsterdam met SWISS.
Ons 1ste resort ligt echter in Jodhpur maar via internet kwam ik terecht bij Makemytrip.com. Een boekingskantoor dat dezelfde vluchten blijkbaar 30% goedkoper kan aanbieden als Cheaptickets.nl!

Bij Makemytrip.com dus 2 binnenlandse vluchten geboekt. 1 Op 6 mei 2011 van Delhi naar Jodhpur en 1 op 13 mei van Jodhpur naar Goa via Mumbai. Gelukkig kon deze 2de vlucht op dezelfde dag want toen ik de dag ervoor keek was het alleen mogelijk om pas de volgende dag vanuit Mumbai naar Goa te vliegen. Dit scheelt een keer overnachten en zoeken naar een verblijfplaats voor 1 dag.

De resorts waar wij heen gaan zijn:
Van 6 mai 2011 t/m 13 mei 2011
http://www.ajitbhawan.com/
en van 13 mei t/m 20 mei
http://www.holidayinngoa.com/

In beide resorts zitten wij een hele week voor €129 euro. Lol dat is dan weer het voordeel dat je een timeshare hebt.

Nu komt de tijd aan om onze visa te gaan regelen en inlezen wat we willen gaan doen. De 1ste week willen wij toch wat gaan ondernemen en de 2de week zullen we meer gaan relaxen. Weet niet of ik dit vol ga houden maar ga wel kijken wat we in de omgeving van Goa kunnen gaan doen.

08-01-2011
Tja helaas mocht het dus niet zo wezen dat alles goed was gegaan. Zag gisterenavond om 19.00 dat ik een mailtje had gehad van cheaptickets.nl. Ze hadden onze vliegreis geannuleerd! de reden: Helaas kunnen wij voor deze maatschappij geen ticket uitgeven in Nederland. Uw reservering hebben wij geannuleerd. Wij verwijzen u door naar de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij om uw vlucht te reserveren. Dit komt omdat er een deel van de vlucht gevlogen word met de maatschappij Jet Light.

Ok geen probleem dus want die binnenlandse reis kon ik wel goedkoper boeken. Nog even de oude vlucht gecontroleerd, maar deze was ineens 27 euro duurder geworden. geen 461,92 maar 488,92. Zou dat de reden niet geweest zijn? Maar oke ik alles ingevuld en dan maar vertrekken vanaf Mumbai, maar wat ik dan zie is niet te geloven. De prijs is gestegen naar 600,12 met SWISS en dat terwijl er zelfs een binnenlandse vlucht af is. Met een binnenlandse vlucht erbij kom ik dan uit op bijna 640 euro. Voor 2 personen dus 360 euro meer!!!!
Hier ga ik niet mee accoord dus ik bellen. Nee ik zou eerst vooraf zijn geinformeerd en daarna is pas het geld terug geboekt. De desbetreffende medewerkster was er natuurlijk niet meer maar ik zou nu vanaf Mumbai 95 euro PP duurder uit zijn. Vreemd zeg ik want als ik op jullie site kijk zie ik dat britisch airways vliegt voor 468,98 vanaf mumbai. Dat is maar 7 euro meer en jullie willen mij afschepen voor 95 euro PP. Ik zeg dat ik op hun site op zoek was naar de goedkoopste en dat moeten ze toch wel begrijpen? Nee dus en dan volgt er een welles nietes spelletje. Ik hang maar op want dat schiet niet op maar ik heb wel even schoon genoeg van ze.

Nou na 5 uur was ik er dan weer uit. Ik kon met Quatar vliegen vanaf Brussel(voor mij nog dichterbij ook) en zou terug vliegen vanaf Goa zonder tussenstop in Mumbai. Dat was nog beter. Helaas vliegen we wel om 4.30 's Ochtens maar dat moet dan maar. Ook moet ik nu iemand charteren die ons dus naar Brussel rijdt en ons ook weer ophaalt, maar dat wilde Monique voor ons doen!

Tja vliegwinkel.nl was wel een paar euro(acht) goedkoper maar omdat ik van gisteren een kortingscode had ontvangen van cheaptickets na mijn reservering ben ik met hun nu weer goedkoper uit. Gelukkig zijn ze maar een tussenpersoon waar ik, als het goed is, verder niets meer mee te maken heb. Reserveringsmail is binnen en nu maar duimen.

17-01-2011
Was al druk doende om uit te zoeken hoe ik mijn visa moest gaan regelen, maar dit zal ik nog enkele maanden uit moeten stellen. Ik wil een toeristenvisum voor 3 maanden, maar deze 3 maanden gaat al in vanaf het moment dat je visum in je paspoort staat. Dit verschuiven we dus maar naar begin april. In 1 maand moet dit wel geregeld zijn! Verder natuurlijk reisverslagen lezen van anderen en kijken wat we aan kosten kwijt zijn voor o.a. taxivervoer en dagtripjes. Dit blijkt niet mee te vallen maar we zoeken verder.

12-04-2011
Zo nog 1 maandje te gaan voor we vertrekken. Alle papieren bij elkaar geraapt die we nodig hadden voor ons visum. Onze engelstalige werkgeversverklaringen hadden we al eerder geregeld, maar deze mochten ook weer niet ouder dan 1 maand zijn dus die van Sentina moest opnieuw uitgedraaid worden.
Alles online bij het visumburo geregeld en op 5 april met alle papieren naar de ANWB gegaan. Hier netjes alles afgegeven, € 191,50 betaald voor de 2 paspoorten en nu maar hopen dat we een visum krijgen, LOL.
Op 6 april bericht gekregen dat het paspoort ontvangen was, en op 11 april kregen we weer bericht dat we de volgende dag onze paspoorten op konden halen bij de ANWB.
Supersnelle service. Het enge vreemde was dat ik een verklaring moest ondertekenen dat Sentina mijn paspoort op mocht halen en zij zich moest legitimeren. Tja je zal maar geen rijbewijs hebben en haar paspoort zat natuurlijk ook bij de aanvraag. De ANWB wist hier ook geen antwoord op hoe dan te handelen.

Pff. nog een goede 3 weken en we zitten in India!

05-05-2011
Nog een paar uurtjes en we zijn onderweg naar India! Bijna alles gepakt. Nog even slapen en dan de rest nog even doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vlissingen

Bjorn

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 8836

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 13 September 2015

Terug naar Bali

20 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Thailand here we comes

14 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Hongarije 2011

06 Mei 2011 - 21 Mei 2011

Mijn eerste bezoek aan India

Landen bezocht: