Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bjorn - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Björn

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

27 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Zaterdag.
Nadat we wakker zijn geworden hebben we eerst gedoucht en zijn we wezen kijken wat we in deze omgeving konden gaan doen. Op het mailtje dat Sentina naar een olifantenverzorging had gestuurd was niet geantwoord, en ook op het mailtje van mij voor flight of the Ribbon hadden wij niks meer vernomen. Dit hield in dat we wat anders gaan zoeken, maar eerst ontbijten. Als we het guesthouse uitlopen en meteen neer rechts gaan en de kruising oversteken heb je na ongeveer 200 meter aan de rechterkant Blue Diamond. Hier kan je van maandag t/m zaterdag ontbijten, lunchen en dineren. Wij doen hier onze eerste ontbijt sinds we in Thailand zijn en het smaakt ons goed. Dit is voor herhaling vatbaar als we van de week nog tijd hebben.
Voor deze middag gingen Rinaldo en ik de Jungle Flight doen. Wij hadden parcour A voor 2600Tb genomen. Om 12.35 werden we netjes voor ons guesthouse opgehaald en binnen een half uur zat de bus vol met 10 personen. Rond 14.00 waren wij ter plaatse en kregen wij een instructie en gingen in het harnas. Wat een ervaring was dit, 20 ziplines waarbij er zelfs één bij zat van 300 meter en één over een vallei van 120 meter. Rond 17.00 waren wij weer terug en kregen wij een "gratis" T-shirt. Natuurlijk goed voor de reclame maar hij kwam wel goed van pas want het laatste half uurtje had het behoorlijk gegoten en waren wij tot onze pendek nat. Hierna kregen wij nog een maaltijd aangeboden en gingen weer terug naar ons guesthouse. Hier aangekomen was ook Sentina al terug. Zij had deze middag een Thaise kookcursus gedaan bij Smart Cook voor 700Tb. Ze vond dit te gek. Omdat zij de enige was kreeg ze een 1 op 1 cursus. Na een rondje over de markt ging zij een hele maaltijd voor zichzelf bereiden die ze daarna in haar uppie op at zonder iets voor ons te bewaren, snik. Nou thuis zullen we dan wel ervaren wat ze ervan heeft geleerd! Omdat Rinaldo moe was is hij even plat gegaan en zijn Sentina en ik over de nachtmarkt gegaan. Deze was goed aan te lopen en was enorm. Terug wel een tuk tuk genomen waarna ik nog even met Rinaldo weg ben gegaan om pizza voor hem te kopen. Terug gekomen zijn we in bed gekropen om na deze vermoeiende dag heerlijk te gaan slapen.