07-05-2011 Toch nog naar Jodhpur! - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Bjorn - WaarBenJij.nu 07-05-2011 Toch nog naar Jodhpur! - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Bjorn - WaarBenJij.nu

07-05-2011 Toch nog naar Jodhpur!

Door: bobogo

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

15 Mei 2011 | Nederland, Vlissingen

07-05-2011
De dag begon vroeg en na een heerlijk ontbijt met o.a. poeli (een soort velletje van leeg naanbrood) met een heerlijke saus hebben we even in de buurt rondgelopen om te kijken voor een ATM en water. Die ATM vonden we niet maar de tuktuk die we alvast geregeld hebben voor naar het treinstation (50IndR) zei dat er in 1 in de buurt van het station was dus om 10.45 afgesproken dat we dan daar zouden zijn met onze koffers. Is net om de hoek van ons hotel dus dat moet geen probleem zijn. Na afgerekend te hebben in ons hotel naar de tuktuk plaats gelopen en hier kwam op dat moment iemand aan rijden die ons netjes bij het treinstation had gebracht. Uitstappen en met koffers naar het perron ging niet zo makkelijk. Er stond al meteen een kofferboy die bezig was om Sentina haar koffer op te pakken. Ik nog een paar keer zeggen dat het niet nodig is maar zelfs mijn koffer moest erbij. Nou als hij het dan perse wil kan hij het krijgen ook. Aangekomen op het perron wilde de man betaald krijgen. Geen probleem dus voor dat stukje was 30 IndR wel genoeg. Helaas dacht de man daar anders over en die zware koffers waren wel 200 IndR waard. Ik zei dat ik dat te veel vond en bood hem nogmaals de 30 roepia aan maar daar wilde hij niets van weten en liep weg. Op een gegeven moment zagen wij op onze ticket dat wij bij S7 moesten opstappen en dat dat netjes op de treinen staat aangegeven dus zijn wij daar alvast heen gelopen. Op den duur kwam de man die onze koffers had begracht er weer aan met nog iemand erbij. Ik denk ter intimidatie want er kwam er zelfs nog 1 van hun bij. Ik bood hem de 30 roepia weer maar hij wees het weer af. Nou goed dan geen probleem. Toen de trein kwam liep hij weer rondom ons te dreutelen dus bood ik hem 40 roepia aan en die nam hij dus maar aan.

Nou de trein naar Jodhpur duurt lang. 6 Lange uren in de trein. We zaten in de slaapwagon en deze is blijkbaar een stuk duurder maar wel veel rustiger. Op je ticket staat het nummer van de zitplaats op de bank aangegeven maar we konden op allebei de banken gaan zitten want daar zat verder niemand. Na een tijdje stond er buiten voor ons treinstelsel een indieëse jongen te wachten en keek glimlachend naar Sentina en toen naar mij. Toen de trein weer vertrok kwam die jongen naar ons toe en vroeg of wij engels spraken en of hij bij ons mocht zitten. Natuurlijk geen probleem dus dat deed hij dan ook gewillig. Ik begon hem maar vragen te stellen want hij zei daarna verder niks meer dus nadat ik uitgevraagd was ging hij met zijn telefoon spelen. We raakten zo af en toe in gesprek en op den duur wilde hij een foto van hemzelf met mij erop. Wij dachten in het begin al dat hij Gay was, maar daarna liet hij zijn foto’s van zijn vrouw en kind zien en vertelde hij het verhaal van zijn huwelijk hoe zijn ouders een vrouw voor hem hadden geregeld. Hierna liet hij alleen nog foto’s van hemzelf met andere mannen zien, dus denk toch nog dat hij van de andere kant is, wat natuurlijk verder niet uitmaakt. Tot aan Jodhpur zijn wij samen verder gereden en op het peron afscheid van elkaar genomen. Voor het station werden wij netjes opgewacht door iemand van ons resort, het Ajit Bhawan, met naambordje en al dus dat was gelukkig duidelijk doorgekomen in het gesprek wat ik had met ons resort de avond voor vertrek. We hebben ingecheckt in het resort en Kailash Chouhan van K.S. Tours die ook een office hebben in het Ajit Bhawan liet ons het resort zien en aangekomen in onze kamer vertelde hij ons de mogelijkheden in de omgeving. Dit waren:

Jaswant Thada. Dit is de marmeren memorial van Maharaja Jaswant Singhji. Toegang 30 roepia p.p. en 2 roepia voor de camera.
Mehrangark Fort met het museum. Toegang 300 roepia en 20 roepia voor de lift. Deze was voor ons een uitkomst i.v.m. Sentina haar knieën. Zeker toen we naar beneden liepen bleek het toch wel een lange vrij steile helling waartegen je op moet lopen.
Klok Tower. Dit is de lokale markt
Bisnoi village. Een dorp van de oude cultuur.
Osian, een dorp 75 km verderop met bezichtiging van Hindoe tempel en een camelride.

Wij besloten om de volgende ochtend het memorial en het fort te gaan bekijken met een gids. De taxihuur via R.S. Tours was voor een halve dag 1450 roepia en 40 km, een hele dag 2450 roepia met 80 km te zijn. De gids voor een halve dag 450 roepia en een hele dag 750 roepia. Hierna hebben we wat gegeten en zijn we naar bed gegaan.